Učitel IN

Program 2025

8:30 – 9:30 – Registrace na konferenci

9:30 – Zahájení konference a úvodní slovo

9:45 – 11:00 – Úvodní plenární přednáška

11:00 – 11:30 – Přestávka na kávu a popovídání s kolegy

12:30 – 13:30 – Přestávka na oběd

14:30 – 15:00 – Přestávka na kávu a popovídání s kolegy

15:00 – 16:00 – Závěrečná přednáška

Závěrečnou přednáškou zakončíme 11. ročník konference.

Akce je součástí CodeWeek

Partneři konference

Anotace a medailonky autorů

Úvodní plenární přednáška: Zdeněk Heteš, Václav Fišer : Jak jsme potkali internety

Každodenní historky dětí, rodičů a učitelů ukazují, že technologie nás dokážou spojovat i rozdělovat. Generační rozdíly, drobné radosti i velké starosti – to vše s nadhledem a úsměvem.

Zdeněk Heteš – učitel, správce sítě a lektor, jehož nápady dosáhly světové proslulosti — alespoň na Trutnovsku. S moderními technologiemi svádí boj od dob, kdy ještě nebyly moderní. Dokáže propojit školní tabuli s cloudem a vzbudit úctu žáků, protože jako jediný na škole jim může změnit heslo.

Václav Fišer – učitel, správce sítě a lektor – do nedávné doby neúnavný prozkoumávač všech slepých uliček zavádění ICT do výuky na základní škole. Lektor s třicetiletou praxí výuky na ZŠ a vzdělávání učitelů, s poznáním, že je stále na začátku. Člen elitního kroužku Nadšených učitelů těsně před vyhořením.

1A - Patrik Vaněk: Canva Code - vytvořte aplikaci bez znalosti programování

Napadlo vás někdy, že by se do vaší hodiny hodila vlastní interaktivní aplikace – třeba kvíz, generátor, nebo malá hra – ale programování vám přišlo příliš složité? Díky AI a Canvě to zvládnete i bez znalosti kódu. Na workshopu si projdeme postup od úplných začátků: jak nastavit logiku, jak aplikaci napojit na GitHub pro ukládání a správu verzí a jak zajistit, aby šla později bezpečně měnit i po nasdílení žákům. V praxi si vyzkoušíme vytvoření jednoduchého prototypu a ukážeme si, jak ho využít ve výuce. Účastníci odcházejí s funkční ukázkou a hlavně s jistotou, že do toho zvládnou zapojit i své žáky.

Patrik Vaněk je učitel informatiky, fyziky a robotiky na 16. ZŠ v Plzni. Autor a popularizátor Únikových her ve vzdělávání. Expert na na grafický editor Canva a jeho využití ve vzdělávání.

1B - Pavel König, Zdeněk Lomička: Dopad simulačních her na rozvoj klíčových kompetencí včetně příkladů vyhodnocení

Zaměřím se na potenciál zážitkových simulačních her pro komplexní rozvoj klíčových kompetencí v souladu s novým RVP. Představíme inovativní projekt „Game of Life“ v Minecraftu, který zábavnou formou seznamuje děti s finanční gramotností a podnikavostí. Aktuálně se ke hře připojilo již přes 5000 hráčů.
Hra nemá pevný scénář ani metodiku, je postavena na existujících mechanikách Minecraftu, což hráčům umožňuje svobodně objevovat a nacházet vlastní cestu. Tímto způsobem podporuje rozvoj rozhodovacích schopností, kritického myšlení, iniciativy a odolnosti vůči podvodným nabídkám NPC scammerů, kteří cíleně testují hráčskou pozornost.
Pro vyhodnocení je zásadním prvkem digitální stopa, kterou hráči ve hře zanechávají (např. transakce, chaty, herní logy). Ukážeme, jak lze s těmito daty efektivně pracovat pro analýzu dopadů na rozvoj kompetencí. Představíme konkrétní, často nečekané výstupy z vyhodnocení hry (např. dynamika trhu, dopady regulace transakcí či reakce hráčů na podvodníky), které ilustrují praktické dopady na finanční gramotnost a přesah do dalších klíčových kompetencí. Přednáška nabídne inspiraci pro využití simulačních her jako efektivního nástroje pro moderní vzdělávání.

Pavel König – nadšenec do nových technologií a objevování jejich potenciálu pro byznys, přičemž s velkým zápalem sleduji vývoj novému RVP, zejména pak část na rozvoj klíčových kompetencí.
Jsem jedním ze zakladatelů organizace nvias.org, která se zaměřuje na poskytování prostoru pro učení se tvořením a experimentováním. Jsem spoluautorem a mentorem vzdělávacích programů, které propojují technologie s podnikavostí.
Před založením nvias.org jsem řídil divizi společnosti Aimtec, kde jsem získal bohaté zkušenosti IT byznysu díky globálním projektům v Evropě a Americe.
„Žijeme v době, kdy se odehrávají a budou odehrávat velké změny. My chceme být tvůrci těchto změn.“

Zdeněk Lomička aktivně spolupracuje na projektech, v nichž může využít zkušenosti z oborů programování, vzdělávání a volnočasových aktivit, kterým se věnuje. Ve spolupráci s různými organizacemi se zaměřuje na  využití deskoherních principů pro rozvíjení klíčových kompetencí žáků i důležitých schopností pro 21. století. Výsledky dlouhodobé spolupráce s organizací NVIAS jsou jako ucelený koncept zahrnuty např. v zážitkových projektových dnech, které lze využít od základních až po vysoké školy, ale i ve firemní sféře.

1C - Michal Černý - Jak na digitální wellbeing ve škole

Workshop se věnuje tématu digitálního wellbeingu ve školním prostředím, mezi vyučujícími i vzdělávanými. Pokusí se nabídnout praktické ukázky toho, jaké metody a přístupy je možné při jeho rozvoji ve škole uplatnit. Současně participativně povede k otestování si vybraných přístupů. Snahou je pomoci vyučujícím s tématem ve škole systematicky pracovat a současně upozornit na nově vznikající nástroje pomoci od NPI. Bez digitálně rovnovážných vyučujících, kteří o svém vztahu k technologiím dokáží kriticky přemýšlet, nebudou v rovnováze ani žáci a žákyně.

Michal Černý  působí jako docent na Katedře informačních studií a knihovnictví na FF MU a jako odborný garant témat DigCompEdu a Digitální wellbeing na projektu AIDIG na NPI ČR. Výzkumně se soustředí na témata informační gramotnosti a vztahu mezi technologiemi a společností.

 

1D - Jaroslav Mašek - Jak neroztočit AI kolo smrti

Jak neuvíznout v nekonečné smyčce generativní umělé inteligence, kde by AI dělala úplně všechno? Nejen na tuto otázku budeme na workshopu společně hledat odpovědi.

Jaroslav Mašek vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy, obor Anglický jazyk – Technická a informační výchova. Je učitelem na Střední škole informatiky, poštovnictví a finančnictví Brno, lektorem kurzů pro učitele a ředitele základních a středních škol, autorem článků na portále Učitelský Spomocník a také konzultantem vzdělávacích technologií v NPI ČR. Založil a vede Virtuální Digicentrum Elixíru do škol. Je členem GEG ČRspolku Wikimedia ČR a Českého klubu absolventů IVLP.

1E - Hanka Šandová - Tvořme s OctoStudio – Kreativní kódování na mobilu

Objevte, jak zapojit mobily dětí do smysluplné výuky! V aplikaci OctoStudio si vytvoříte vlastní animaci či hru, která reaguje na pohyb, zvuk i spolupráci s kamarádem. Workshop ukáže, jak lze hravě rozvíjet kreativitu a informatické myšlení žáků pomocí zařízení, která už mají v kapse.

Hanka Šandová působí od září 2019 v Centru technického vzdělávání Půda při Městské knihovně Polička. Při rodičovské dovolené začala učit a do června 2024 učila informatiku na Gymnáziu Jana Keplera v Praze 6. Ve své práci, která je zároveň jejím koníčkem, se zaměřuje především na rozvoj informatického myšlení prostřednictvím robotiky, hravého programování, 3D modelování a 3D tisku. Zajímá se o využívání technologií napříč předměty a o propojování formálního a neformálního vzdělávání.

1F - Petra Hutařová, Tomáš Kebert - Umíme to Ukázky- procvičování školní látky online

Na workshopu si prakticky ukážeme, jak lze obohatit výuku pomocí online systému Umíme to. Stručně vám představíme principy, které systém Umíme to využívá, prozradíme, kdo za ním stojí a předáme tipy, jak se v něm zorientovat. Dostanete příležitost pracovat v systému samostatně pod našim vedením v roli žáků i z pozice učitele. Předvedeme vám, jak snadno žákům zadat úkoly k procvičení. Seznámíte se s jejich vyhodnocováním, bezprostřední zpětnou vazbou pro žáky i sledováním žákovského pokroku.

Petra Hutařová již řadu let spolupracuje se školami napříč republikou, sbírá podněty a poskytuje poradenství k systému Umíme to, který slouží pro podporu výuky na školách i mimo ně. Též organizuje spolu s Instruktory Brno Letní školu pro učitele – Umiverzitu, kde s kolegy nabízí učitelům možnost načerpat nové myšlenky a metody do výuky i potřebné dobití baterek a bezpečný prostor pro sdílení a seberozvoj.

Tomáš Kebert vyučuje na základní škole přírodopis, chemii a informatiku (kterou rád propojuje právě s přírodními vědami). Je zastáncem široce dostupných výukových materiálů, proto mj. přispívá k obsahu Umíme to a snaží se o vylepšování tohoto webu na základě praktického použití při výuce.

1G - Lubor Bořek ml., Lubor Bořek st. - Platforma Charanga – komplexní prostředí pro organizaci, prezentaci a sdílení výukového obsahu s žáky

Charanga [čaranga] je online platforma, jejímž cílem je podpora práce učitelů na školách různých typů. Primárně byla vyvíjena pro potřeby základních uměleckých škol a předmětu hudební výchova na základních školách, ale s dalším rozvojem nabízí nástroje tvorby uživatelského obsahu pro libovolné předměty (včetně vkládání materiálů ze vzdělávacích zdrojů jako např. Canva, Wordwall, LearningApps.org ad.). Umožňuje učitelům správu skupin žáků a organizaci výukového obsahu jak pro prezentaci ve výuce, tak pro následné sdílení s žáky v samostatném zabezpečeném online prostoru.

Lubor Bořek ml. je spolutvůrce české verze vzdělávací platformy Charanga. 


Lubor Bořek st. – byl dlouholetým ředitelem Základní umělecké školy v Polici nad Metují, členem Krajské umělecké rady Královéhradeckého kraje, členem kolegia předsedy Ústřední umělecké rady ZUŠ ČR a členem Odborné skupiny pro základní umělecké vzdělávání při NPI ČR. Je propagátorem smysluplného a účelného využívání digitálních technologií ve výuce na uměleckých školách. Spolupracuje s britskou softwarovou firmou Charanga na vývoji české verze komplexního programu pro využití při výuce hudby na ZUŠ a ZŠ.

1H - Miroslav Staněk - Pár pokusů z PASCO kuchyně

Série pokusů z pomezí fyziky a chemie s jednoduchým elektronickým teploměrem. Trefíš teplotu koktejlu? (Teplota směsi dvou různě teplých kapalin), Libo do kávičky mlíčko (nebo do čaje citronku)? (Teplota směsi dvou různě teplých kapalin), Kdy voda vaří 1? Vliv tlaku (Teplota během fázové přeměny voda – pára a její závislost na okolním atmosférickém tlaku), Kdy voda vaří 2? Vliv rozpuštěné soli (Teplota během fázové přeměny voda – pára a její závislost na přítomnosti soli), Teplo vypařování 1 (Skupenské teplo vypařování vody v plamenu svíčky), Teplo vypařování 2 (Skupenské teplo vypařování lihu a acetonu v pokojové teplotě), Jak ochladit led? (Fázové přeměny a teplo rozpouštění).

Miroslav Staněk je fyzik a filosof, který se zajímá o historii i budoucnost (nejen vědeckotechnického) poznání. Na stará kolena se učí programovat a nestačí se divit, jak se svět techniky proměňuje doslova před očima a pod rukama. Svůj údiv (a několik málo poznatků) se snaží rozšiřovat mezi učitele.

1I - Petra Boháčková, Bohuslav Hora: Vesmírná výzva s microbitem

Workshop představí inspirativní výukový projekt s názvem Vesmírná výzva, ve kterém se žáci stali konstruktéry přistávacího modulu pro „vajíčkonauta“. Cílem bylo navrhnout a postavit modul z dostupných materiálů tak, aby dokázal bezpečně dopravit vejce na povrch planety. Účastníci workshopu se seznámí s celým průběhem projektu, včetně využití microbitu k měření nárazů při přistání, a získají tipy, jak podobnou aktivitu realizovat ve své výuce s důrazem na mezipředmětové propojení a rozvoj kreativity, týmové spolupráce a technického myšlení.

Petra Boháčová vystudovala Pedagogickou fakultu UK, obor učitelství fyzika – základy techniky. Postupně dostudovala angličtinu a environmentální výchovu. Aktuálně učí na Základní škole Dr. E. Beneše v Praze 9 – Čakovicích fyziku a anglický jazyk a pracuje tam také jako zástupkyně.
Je vedoucím ambasadorem Future classroom lab European schoolnet, od prosince 2014 Apple Professional Developement Trainer, od roku 2015 také Apple Distinguished Educator a od roku 2023 Apple Professional Learning specialist.

Slávek Hora měl být původně zemědělec (SZeŠ v Chebu), chtěl být ale učitelem, a tak vystudoval ZČU PF v Plzni – aprobace dějepis a ČJL. Učí na ZŠ Bystřice, okres Benešov. Věnoval se jako lektor učitelů SIPVZ (Státní informační politika ve vzdělávání), neaprobovaně učil a učí informatiku a ve školách působil jako propagátor využití ICT ve výuce a jako ICT koordinátor a metodik. V roce 2012 propadl kouzlu tabletů, nejdříve jako Androidista, následně také jako iPadista. Využívání obou těchto platforem ve vzdělávání se aktivně věnuje dodnes, od roku 2023 jako Apple Professional Learning Specialist. Člen skupiny GEG ČR a GEG Učte s námi – skupiny učitelů sdružených kolem aplikací Google.

1J - Jitka Rambousková - Mizou ve třídě

AI se při vzdělávání nevyhneme, aplikace Mizou je jedna z aplikací, která AI velmi prakticky využívá. Je navržena především pro učitele a školy. Jejím hlavním úkolem je vytvářet a spravovat AI chatboty, které pomáhají ve vzdělávání. Vyzkoušíme si, jak si takového chatbota vytvořit a jak ho ve třídě použít.

Jitka Rambousková je inspirativní česká učitelka matematiky, informatiky a dalších předmětů, známá pro svůj otevřený a kreativní přístup k výuce i sdílení pedagogických zkušeností mezi kolegy. Aktivně propaguje moderní výukové technologie, inovativní metody a podporuje učitele na konferencích, v online skupinách a vlastním webu „Co jsem vyzkoušela“, kde pravidelně publikuje zkušenosti z praxe i tipy na edukační nástroje.

1K - Jindřich Zdráhal - OrgPad: Učitelův pomocník pro plánování i výuku

OrgPad se pro mě stal téměř nepostradatelnou pomůckou, a to nejen ve škole. Zjednodušuje mi práci při plánování, tvorbě příprav, ale hlavně ve vyučování. Ukážeme si, jak pomáhá s plánováním, jak v něm můžete velmi rychle vytvořit interaktivní pracovní list, výukový materiál ke sdílení nebo prezentaci. Tento nástroj je natolik jednoduchý, že ho zvládnou používat i žáci základních škol bez jakéhokoliv napovídání. Proto se budeme moci soustředit spíše na jeho využití než na ovládání.

Jindřich Zdráhal – učitel, lektor a fanda do technologií.
Momentálně učím na Obchodní akademii ve Veselí nad Moravou a to především informatické předměty a fyziku. V průběhu své kariéry (začínal jsem učit v roce 2006) jsem postupně víc a víc zjišťoval, že mě učení baví.
Rád hledám jak si věci zjednodušovat a jak smysluplně používat IT nejenom ve škole. S tímto se chlubím třeba i na svém webu sskola.cz

2A - Patrik Vaněk - Tvorba únikové hry s využitím AI

Úniková hra je metoda, který vtáhne žáky do učení a promění běžnou hodinu v dobrodružství. Problém? Její příprava zabírá hodiny a dřív by podobný výsledek dokázal jen zkušený programátorský tým. Díky AI dnes dokážete během krátké doby vytvořit příběh, hádanky i interaktivní prvky, které žáky baví a přitom vzdělávají. ukážeme si, jak navrhnout strukturu hry (lokace, úkoly, zámky), jak rychle generovat obsah s AI a jak poskládat funkční celek v jednoduchém online prostředí.

Patrik Vaněk  je učitel informatiky, fyziky a robotiky na 16. ZŠ v Plzni. Autor a popularizátor Únikových her ve vzdělávání. Expert na na grafický editor Canva a jeho využití ve vzdělávání.

2B - Karel Rejthar - AI kopilot - když na výuku nejsi sám

Přijďte na workshop, kde vám ukážeme, že umělá inteligence od Microsoftu není jen o chatbotech! Copilot (GPT-5) je dnes součástí Wordu, PowerPointu, Outlooku i Teams a v roce 2025 přináší revoluční novinky pro vzdělávání: generuje testy, cvičení i výukové plány na míru, pomáhá s hodnocením, tvoří prezentace a dokonce i obrázky. Ukážeme si, jak s Copilotem snadno shrnout PDF, vytvořit studijní průvodce nebo využít nové nástroje jako Copilot Chat, Notebooks a Prompt Gallery. Přijďte zjistit, jak vám AI může ušetřit čas, zjednodušit výuku a otevřít dveře k modernímu vzdělávání!

Karel Rejthar je metodikem digitálního vzdělávání na Krajském úřadě Plzeňského kraje. Působí ve skupině Microsoft Inovative Educator Expertů, v rámci které reprezentoval ČR na světových setkáních v Maďarsku a Kanadě. Specializuje se na datovou analýzu v Power BI, FLOW a Excelu, automatizace a AI. S žáky se pravidelně účastní hackathonů otevřených dat, podařilo se jim získat několik významných ocenění.

2C - Daniel Pražák - Jak mi AI šetří nervy v práci učitele a vám by mohla taky

Jak mi AI šetří nervy v práci učitele a vám by mohla taky?

Praktický workshop se špetkou teorie.
Jak využít AI pro sebe jako učitele? Co s žáky? Na co si dát pozor? Co je pravidlo PVR a proč je pro práci s AI klíčové?

Daniel Pražák učí přírodopis, dějepis a focení na základní škole.
Má kočku Disertaci, se kterou publikuje inspirace ze školství na instagramu @edukocka. Papírovou disertaci psal a obhájil na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK na téma sítí inovativních škol. Absolvoval zahraniční výzkumnou stáž na University of Glasgow.
Zajímá se o inovace ve vzdělávání, moderní technologie ve výuce a duševní zdraví žáků a učitelů. Je předním českým odborníkem na využívání memes ve výuce. Snaží se o to, aby bylo o českém školství slyšet i to pozitivní, třeba skrz (nejen učitelský) podcast Hovory z kabinetu. V roce 2022 získal druhé místo v ocenění Global Teacher Prize Czech Republic.

2D - Iva Jelínková - Od diktátu k dialogu aneb jak se učí s chatboty

Učitel už dávno nemusí být jediný, kdo ve třídě klade otázky. Chatboti dokážou vést se žáky dialog, vysvětlovat složitá témata, nabídnout zpětnou vazbu nebo připravit podklady na míru – a to během pár vteřin. Workshop je určen i těm, kteří s chatboty zatím nemají žádné zkušenosti. Ukážeme si praktické příklady z různých předmětů, tipy, jak chatboty zapojit do výuky bezpečně a smysluplně, a vyzkoušíme si, že práce s nimi může být překvapivě jednoduchá i zábavná. Vlastní zařízení (notebook, tablet) na workshopu je výhodou.

Iva Jelínková se v oblasti školství pohybuje už více než 20 let  jako pedagog, její specializací je vzdělávání v rychle se rozvíjejícím světě digitálních technologií. Pracuje nejen se žáky, ale také s učiteli, rodiči a širokou veřejností – u nás doma i v zahraničí. Na IT se snaží dívat z různých úhlů pohledu a hledá nové způsoby, jak ji efektivně využít. Ve školách působí také jako metodik a koordinátor ICT. Je Ambasador NPI pro digitální vzdělávání, člen Jednoty školských informatiků. A nadšený propagátor deskových her a jejich využití ve výuce.

2E - Vojtěch Gybas, Simona Gybasová - InPrint 3 – když obrázek řekne víc než tisíc slov

Hledáte způsob, jak zpřehlednit výuku, podpořit komunikaci a zároveň ušetřit čas i nervy? Objevte kouzlo aplikace InPrint 3, která vám umožní tvořit profesionální vizuální materiály během pár minut – ať už pro žáky s poruchami autistického spektra, logopedickými obtížemi, mentálním postižením, nebo pro jakéhokoli žáka, který ocení jasnou strukturu a vizuální oporu.

Na workshopu vás čeká:
• praktická ukázka hotových materiálů z reálné výuky (kartičky, rozvrhy, návody, komunikační tabulky aj.),
• návod, jak začít – a to rovnou naživo: díky bezplatné zkušební verzi si můžete program stáhnout a na workshopu si vše rovnou sami vyzkoušet,
• tipy, jak tvořit jednoduše, rychle a smysluplně – nejen pro žáky se SVP, ale i v běžné výuce čtení, psaní, orientace nebo cizích jazyků.

Vhodné pro učitele, speciální pedagogy, asistenty i rodiče. A nebo kohokoliv, kdo chce konečně zjistit, co to ti ostatní pořád mají s tím „InPrintem 3“.

Vojtěch Gybas  je speciální pedagog, který svou celoživotní praxi zasvětil využívání moderních technologií ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Doma je na Základní škole v Bruntále, kde propojuje svět pedagogiky, iPadů a 3D tisku s každodenní výukou. Baví ho objevovat nové možnosti, jak zpřístupnit učení pomocí produktů Apple a tisků z Průša 3D.

O své nápady, tipy a inspirace ze školní praxe se dělí na Instagramu @jak_to_delame_my, kde ukazuje, že i složité věci jdou dělat jednoduše, smysluplně a s úsměvem.

2F - Monika Lekovská - Novinka 2025: LEGO® Education Science pro žáky ZŠ

Zveme vás na workshop LEGO® Education Science (Růžovka.cz a.s.). Představíme vám všechny tři sady této vzdělávací stavebnice odstupňované podle věku, která provází děti přírodními vědami od mateřské školy až do poslední třídy základní školy. Každá úroveň obsahuje promyšleně sestavený soubor LEGO® kostek, interaktivního hardwaru a propracovaných výukových materiálů. Přijďte si vyzkoušet, jak LEGO® Education Science promění výuku v badatelské dobrodružství.

Monika Lekovská je učitelka informatiky, ICT koordinátorka, certifikovaná lektorka – LEGO Education Academy, Microsoft Innovative Educator Expert, Minecraft Education Teacher Academy, člen Mensa Česko. Ve svých hodinách ráda využívá robotické hračky a stavebnice, inovativní technologie a moderní metody učení. Věnuje se eTwinningu a integraci game based learning do výuky. Své zkušenosti sdílí na webové stránce lekovska.cz.

2G - Zdeněk Lomička, Zbyněk Filipi - Rozvoj abstraktního myšlení pomocí deskových her

Tradiční workshop na smysluplné oživení výuky pomocí deskových her a jejich principů. Letos se spolu podíváme na zoubek hrám pro rozvoj abstraktního myšlení. Patří mezi ně hry kostkové, karetní a deskové. My pro vás od každého druhu vybereme několik zajímavých kousků, které se vyznačují jednoduchými pravidly a obvykle krátkou herní dobou, tedy jsou vhodné třeba i na vyplnění přestávky. Krátce o nich promluvíme a většinu z nich si budete moci ve druhé části i vyzkoušet. Když přijdete s vlastními nápady, my i ostatní to jistě oceníme.
Přijďte si pro dávku vzájemné inspirace do příjemného prostředí, které se díky vám daří každoročně vytvářet.

Zbyněk Filipi vystudoval obory učitelství a pracoval jako učitel na střední škole. Vedl školení zaměřená na rozvoj digitální gramotnosti pro pracovníky krajské samosprávy. Od roku 2007 působí jako akademický pracovník na katedře výpočetní a didaktické techniky Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni. Zaměřuje se na výuku podporovanou digitálními technologiemi, didaktiku informatiky a tvorbu e-learningových kurzů.

Zdeněk Lomička aktivně spolupracuje na projektech, v nichž může využít zkušenosti z oborů programování, vzdělávání a volnočasových aktivit, kterým se věnuje. Ve spolupráci s různými organizacemi se zaměřuje na  využití deskoherních principů pro rozvíjení klíčových kompetencí žáků i důležitých schopností pro 21. století. Výsledky dlouhodobé spolupráce s organizací NVIAS jsou jako ucelený koncept zahrnuty např. v zážitkových projektových dnech, které lze využít od základních až po vysoké školy, ale i ve firemní sféře.

2H - Libor Klubal - Staré známé LearningApps ve scafoldingovém učení

Aplikaci LearningApps je letos už 15 let. V technologiích jsou vlastně za starce. No naštěstí tady máme AI, která je dokáže zase trochu nastartovat. Podíváme se, jak si sestavit vyučovací hodinu podle pravidel scaffoldingu a nechat žáky aktivně objevovat a propojovat nové poznatky.

Libor Klubal je učitel matematiky, informatiky a programování s reálnými zkušenostmi ze základního, středního a vysokého školství. Aktuálně je ředitelem ZŠ Velké Hoštice a své zkušenosti pak předává jako odborný asistent na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity a také lektor dalšího vzdělávání. O možnostech vzdělávání s moderními technologiemi přednáší na konferencích v České republice i v zahraničí. Od roku 2013 je držitelem titulu ADE (Apple Distinguished Educator) a také certifikace lektora společnosti Apple (Apple Professional Learning Specialist ). Provozuje portál Moderní výuka (www.ipadvetride.cz) a aktivně se podílí na školeních učitelů, například i organizováním Letní školy s iPady (www.ipadmoravka.cz).

2F - Jakub Novotný - SAM Labs a SAM Root (dříve iRobot Root) v akci

Workshop je určený pro učitele 1. a 2. stupně ZŠ a bude zaměřený na praktické vyzkoušení robota SAM Root (dříve iRobot Root) a algoritmické stavebnice SAM Labs. Na workshopu se prakticky zaměříme na novinky v aplikaci SAM Root a SAM Studiu (SAM Space, SAM Blockly). Workshop nevyžaduje žádné předchozí znalosti. Účastníci obdrží odkazy na knihovny lekcí pro stavebnici SAM Labs a multifunkčního robota SAM Root.

Jakub Novotný je lektor a metodik portfolia algoritmických stavebnic a robotů Aktivní třídy.

2J - Martin Cápay, Magdaléna Bellayová - Medzipredmetové inšpirácie s micro:bitom

BBC micro:bit netreba predstavovať. Je skvelým nástrojom na výučbu informatiky, no dá sa využiť aj vo výtvarnej výchove, umení či jazykoch. Na workshope si účastníci nahrajú predpripravené programy a zažijú aktivity v pozícii žiaka. Micro:bit môže podporiť aj iné než informatické ciele.

Martin Cápay pôsobí ako vysokoškolský pedagóg na Katedre informatiky FPVaI v Nitre, kde pripravuje budúcich učiteľov informatiky. Zároveň učí na bilingválnom gymnáziu a venuje sa neformálnemu vzdelávaniu, motivujúc deti prostredníctvom krúžkov a workshopov k informatike a informatickému mysleniu. Dlhodobo sa venuje inovatívnym prístupom vo vzdelávaní.
Má bohaté skúsenosti s organizáciou vzdelávacích podujatí pre učiteľov aj študentov – od konferencií, webinárov a popularizačných aktivít až po medzinárodné letné školy. Bol členom komunity Microsoft Innovative Educator Expert, absolventom Komenského inštitútu a prezentoval vzdelávacie aktivity na prestížnych podujatiach, ako napríklad Micro:bit Live v BBC Manchester alebo Education Exchange v Singapure.

2K - Radka Felixová - Skoala: Jak na to!

Objevte Skoalu, digitální platformu, která pomáhá učitelům všech předmětů vyučovat finanční témata zábavně a srozumitelně. Na konferenci si společně ukážeme, jaké benefity Skoala učitelům přináší a jak snadno se s ní pracuje. Seznámíte se také s naším moderním stylem kompetenční výuky, který klade důraz na praktické dovednosti.

Radka Felixová pracuje V Nadaci ČS, kde jsme v letošním roce dokončili platformu pro učitele Skoala, která pomáhá učitelům s výukou finanční gramotnosti. 

Závěrečná přednáška - Václav Maněna - Digitální stopa v době AI

Myslíte, že o vás ví internet jen to, co sami sdílíte? Umělá inteligence vidí mnohem víc. Přijďte zjistit, jak sociální sítě a online platformy čtou mezi řádky, co o vás prozrazují algoritmy – a hlavně, jak nad svou digitální stopou získat větší kontrolu. Prakticky, srozumitelně a bez technických složitostí. Chraňte nejen sebe, ale i své žáky. Digitální stopa v době AI je téma, které nemůžeme přehlížet. Každý like, komentář či fotka jsou dílek mozaiky. AI ji skládá rychleji, než si často myslíme.

Václav Maněna středoškolský učitel, lektor, jůtůber. Má dlouholeté a praktické zkušenosti s e-learningem, online vzděláváním a smysluplným využíváním technologií ve výuce. Prošel mnoha slepými uličkami a udělal spoustu chyb, o které se rád dělí s ostatními.